Procedura: Ulgi w spłacie należności budżetowych o charaktyerze publicznoprawnym - ZEW-13

Szczegóły sprawy

Symbol
3162 Windykacja należności
Wydział
Zespół ds. Egzekucji i Windykacji Należności
Komórka
Opis sprawy
Ulgi w spłacie należności budżetowych o charaktyerze publiczno-prawnym
Kogo dotyczy
1. Osoby fizyczne nie prowadzące działalności gospodarczej, 2. Podmioty prowadzące działalność gospodarczą bez względu na formę organizacyjkno-prawną,
Wymagane dokumenty
1. Osoby fizyczne nie prowadzące działalności gospodarczej: - wniosek o udzielenie ulgi w określonej formie wraz z uzasadnieniem, - oświadczenie o stanie majątkowym - Załącznik Nr 1 - kserokopie dokumentów potwierdzające uzyskiwane dochody i ponoszone wydatki zobowiązanego oraz osób pozostających we wspólnym gospodarstwie domowym oraz inne dokumenty mające wpływ na rozstrzygnięcie w sprawie.
2. Podmioty prowadzące działalność gospodarczą bez względu na formę organizacyjno-gospodarczą, ubiegające się o przyznanie pomocy de minimis:
- wniosek o udzielenie ulgi w ramach pomocy de minimis wraz z uzasadnieniem oraz wskazaniem rodzaju ulgi i przeznaczenia udzielonej pomocy de minims,
- formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis - Załącznik Nr 2
- zaświadczenia o pomocy de minimis wydane przez organy uprawnione do udzielania pomocy ze środków publicznych, potwierdzających wielkość otrzymanej pomocy de minimis w okresie bieżącego roku kalendarzowego, w którym wystąpiono o ulgę oraz dwóch poprzedzających lat kalendarzowych,
- oświadczenia o wielkości pomocy de minimis otrzymanej lub nie otrzymanej w okresie bieżącego roku kalendarzowego, w którym wystąpiono o ulgę oraz dwóch poprzedzających go lat kalendarzowych - Załącznik Nr 4,
- kserokopie dokumentacji obrazującej kondycję finansową wnioskodawcy, w tym: sprawozdanie finansowe za okres 3 ostatnich lat obrotowych, sporządzane zgodnie z przepisami o rachunkowości, wykaz zobowiązań i należności wymagalnych, PIT-y lub CIT-y z 3 ostatnich lat, rachunkową księgę przychodów i rozchodów z 3 ostatnich lat,
- dokument identyfikujący wnioskodawcę - wypis z Krajowego Rejestru Sądowego lub kserokopia zaświadczenia o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej,
- inne dokumenty mające wpływ w sprawie.
Miejsce składania pism
Stanowiska podawcze - punkt informacyjny (parter, st. 2 i 3)
Termin i sposób załatwienia
Decyzja - nie później niż w ciągu miesiąca, a sprawy szczególnie skomplikowanej - nie później niż w ciągu dwóch miesięcy od dnia wszczęcia postępowania.
Opłaty
Opłata skarbowa od wydanej decyzji w wysokości 10 zł.
Podstawa prawna
1. Art. 209 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (t.j. Dz.U. z 2015 r. poz. 613 z późn. zm.).
2. Art. 18 ustawy z dnia 13 listopada 2003 r. o dochodach jednostek samorządu terytorialnego (t.j. Dz.U. z 2015 r. poz. 513).
3. Ustawa o finansach publicznych (Dz.U. z 2013 r. poz. 885 z późn. zm.).
Tryb odwoławczy
Odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Warszawie, ul. Kielecka 44 za pośrednictwem Burmistrza Wołomina w terminie 14 dni od dnia otrzymania decyzji.
Inne informacje
Więcej informacji

Dokumenty do pobrania

Dostępne eFormularze

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce

Zamknij